Končno je napočil čas za resno kolesarjenje. Do Nizwe sem kolesaril bolj ali manj po ravninah, kjer sem pridelal povprečno zgolj 500 višinskih metrov dnevno. Sedaj sem se končno znašel pred gorami, ki segajo čez tri tisočake. A po toliko kilometrih na kolesu se vzponov nisem bal. Sicer sem prebral, da znajo biti vzponi izjemno strmi, a to me ni prestrašilo. Pravzaprav sem se izziva in tega, da zapuščam ravnino in se podajam v gore, veselil. V stari naselbini Al Hamra, kjer so ljudje še pred nedavnim živeli v hišah iz blata, sem se poslovil od ravnine.
Al Hamra in gorovje Hajar v ozadju.
Tukaj je bilo tudi nekaj zelenila, ki je prijetno popestrilo pogled na okolico.
V zadnji trgovini sem napolnil torbe z zalogami hrane in večjo količino vode ter se pognal v hrib. Morda pognal ni prava beseda, saj sem v neverjetno strme klance s prenatovorjenim kolesom zmogel v povprečju le 5 kilometrov na uro. A do gorskega prelaza na dva tisoč metrih višine sem prilezel, ne da bi sestopil in kolo porival. Očitno me je poganjala prava mešanica trme in pridelane vzdržljivosti, da sem to zmogel.
Pravi izziv se je začel šele na prelazu, saj se je tukaj končal asfalt, začel pa se je spust po vrtoglavo strmi prašno-blatni makadamski cesti. En par z avtom se je tukaj obrnil in se vrnil nazaj po asfaltni cesti, saj je voznik dejal, da je prestrmo. Jaz si tega razkošja nisem mogel privoščiti. Dan prej sem srečal dva kolesarja, ki sta mi povedala, da sta se po tej strmi prašni cesti sicer povzpela, a če se ne motim, sta rekla, da sta za pet kilometrov vzpona potrebovala tri ure. Skratka, groza. Računal sem na to, da je, ne glede na razmere, spust lažji od vzpona. A tokrat sem se motil. Športna ura mi je kazala, da se spuščam po 26% klancu (za primerjavo, cesta na Vršič ima v najbolj strmem delu 11%). Bilo je tako zahtevno, da sem se nenehno ustavljal in počival, saj so me od močnega zaviranja bolele roke. A kot, da strm spust po tako slabi poti ni dovolj velika preizkušnja, sem ob spustu v dolino moral narediti še za 500 metrov vzpona. Kar nekaj od teh vzponov sem prepešačil in kolo porival, saj je bilo nemogoče kolesariti v takšno strmino po tako slabi cesti.
Vasica Bald Sayt, kjer sem se zasluženo in pošteno okrepčal.
Proti večeru, ko mi je že zmanjkovalo moči in je bilo treba čez silno slab makadam,
mi je zmanjkalo tudi potrpljenja. Na več mestih sem skušal najti prostor za kampiranje, a nikjer ni bilo v redu. Na koncu sem izbral nek prostor ob vasi, nedaleč od mošeje, ki sem ga zadnjič omenil, kot najbolj ponesrečen prostor za kampiranje. Za nameček sem se zvečer boril z vetrom, ki mi je štirikrat podrl kolo in skoraj odnesel šotor. Kot da ni bilo za ta dan vsega dovolj, so me nadlegovale še koze!
Spust v zloglasno sotesko Wadi Bani Awf, ki ga ni bilo kaj več, kot 30 kilometrov, je skupaj s postanki trajal kakšnih sedem ur. A ta dan, ko sem se najprej tako visoko povzpel in se nato po tako zahtevni poti še spustil v dolino, je bil nedvomno najboljši kolesarski dan v Omanu.